[Review] Ombak Rindu


Ombak Rindu sememangnya antara novel melayu yang paling best yang pernah aku baca. Aku rasa semua orang mesti bersetuju dgn apa yg aku katakan. Kisah cinta Izzah dan Hariz disampaikan dengan baik sekali oleh Fauziah Ashari walaupun hanya dengan ribuan baris tanpa ilustrasi.






Ombak Rindu dibuat menjadi filem? Oh, ini sangat sampah! Maafkan saya diatas kata-kata tersebut tapi aku memang hendak menjerit didalam panggung sebaik sahaja tayangan bermula.

Aku memang tidak mengharapkan jalan cerita versi movie 100% sama seperti novel. Sedangkan Harry Potter karya hebat J.K Rowling itupun hanya beberapa peratus sahaja yang berjaya diadaptasi ke layar perak, apatah lagi kita yang masih tidak sehebat meraka dalam membikin filem.

Tapi apekejadah flow cite tu mcm harammmmm. From one scene to another just fade away mcm tu je kot. Ak pn bley buat gak efek mcm tu gne windows movie maker. Mcm ade bnyk lagi yang ak nk kutuk tp lupa plak sbb ak tgk pn hari jumaat yg lps & sbb mmg x best, so ak pn mcm xnk la mbazir kapasiti otak ingt bende2 yg x patut tu.













ak ngantuk, nk tido jap. harapnya xde la org google ombak rindu pastu jmpe blog ak, then bce entri ni, pastu maki2 ak kn?